VILLKOR

BETALNINGSALTERNATIV

1.1 BETALNING & FRAKT FÖR PRIVATKONSUMENTER
För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt distansavtalslagen.

1.1.1 Betalning mot faktura.
Vi erbjuder fakturabetalning via Klarna, du finner deras villkor här

1.1.2 Kortbetalning
Vi accepterar VISA och Mastercard. Vår samarbetspartner för dessa transaktioner är Klarna. Ett företag som garanterar en snabb och säker betalning.
Betalningen sker över en säker anslutning. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade.
När kortuppgifterna är mottagna, och kryptering inte längre är nödvändig får användaren återvända till butiken – då kan en varning visas om att man kommer till en osäker sajt. Detta är helt i sin ordning och innebär ingen säkerhetsrisk, alla känsliga uppgifter är då redan hanterade.

Klarnas villkor finner du här

Så här fungerar det:
När du är har valt att betala med kort kommer du till Klarnas säkra betalväxel för kreditkort. Sedan väljer du vilket kreditkort som du ska använda dig av (VISA eller Mastercard), fyll i fäten Kortnummer och Giltigt till (månad), Giltigt till (år) samt Giltigt till (år). Kontroll sker av de uppgifter som har lämnats.

Vad är säkerhetskod (CVV2/CVC2/CSC)?
För att höja säkerheten uppmanas du som kund att ange tre sista (Amreican Express 4 siffror) siffrorna som är tryckta i signaturfältet på baksidan av kortet. CVV2 är VISAs benämning och CVC2 är MasterCards benämning. American Express motsvarighet kallas CSC. Andra benämningar på marknaden som används är s äkerhetskod, CVV-kod, CVx eller säkerhetsnummer. Denna kod skickas till kortutgivaren för kontroll och verifiering.

Var hittar jag koden på kortet?
På Visa, MasterCard och Eurocard hittar du koden som är de tre sista siffrorna i namnteckningsfältet på kortets baksida. Om du använder American Express är koden fyrsiffrig och finns på kortets framsida.

Varför måste säkerhetskod anges?
Detta är för att höja säkerheten. Dessa siffror är slumpmässigt framtagna av kortutgivaren och får endast användas som verifikation vid Distanshandelsköp.
Om du vill veta mer om säkerhetskoden, kontakta din bank eller kortutgivare.

Verified By Visa
Verified by Visa är Visas benämning av 3D Secure standarden för säker identifiering av kortkund vid Internetköp. Kortutgivare som har erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden länkas till sin kortutgivare och får ange användarnamn och lösenord.

Läs mer om Verified by VISA här

MasterCard SecureCode
Mastercard SecureCode är Mastercards benämning av 3D Secure standarden för säker identifiering av kortkund vid Internetköp. Kortutgivare som har erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden länkas till sin kortutgivare och får ange användarnamn och lösenord.

Läs mer om MasterCard SecureCode här

1.1.3 Förskottsbetalning till vårt bankgiro
Vid förskottsbetalning till bankgiro anger du ditt namn och adress. Efter att du satt betalt in till vårt bankgiro tar det ca 2-3 vardagar för oss att bekräfta inbetalningen. Vårt bankgironummer är 620-9985.

KUND-/PERSONUPPGIFTER

KUND-/PERSONUPPGIFTER

För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-mailadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras.

De personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part.

FRAKT-/LEVERANSTIDER

FRAKT
Vi har en fraktkostnad på 69 kr (inkl. moms).
OBS: Vi levererar ej Postpaket/Företagspaket/Budsändningar till boxadresser. Väljer du ändå att vi ska leverera till boxadress tillkommer en avgift om 50-75 kr.

LEVERANSTIDER
Leveranser inom Sverige. Leveranstiderna ligger på 3-10 vardagar, beroende på lagerstatus.

Åre Bageri AB har lager i Åre. De produkter vi har i lager skickas från oss samma dag eller dagen efter att ordern kommit in och/eller blivit betald. De produkter vi EJ har i lager skickas så fort vi får hem dem – oftas får vi hem produkter till vårt lager efter 1-3 dagar och de skickas då omedelbart till dig. Leveranstiden för dessa varor blir då ca 1-5 arbetsdagar (inom Sverige).

Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar Posten med en dags fördröjning, denna är inte inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan. Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång.

LEVERANSSÄTT
Din beställning skickas som A-brev, Postpaket, DPD Företagspaket 16.00 eller med DHL/Schenker eller annan speditör beroende på vikt och storlek. Om varorna skickas som paket eller rekommenderat brev får försändelsen ett kollinummer som används för att visa var paketet befinner sig i posthanteringen. Du kan spåra paket på Postens hemsida. OBS: Vi levererar ej Postpaket/Företagspaket/Budsändningar till boxadresser. Väljer du ändå att vi ska leverera till boxadress tillkommer en avgift om 50-75 kr.

AVBESTÄLLNING
Som privatkonsument har du rätt att avbeställa din order innan vi skickat ordern till dig.

AVGIFT FÖR OUTLÖSTA PAKET
Vid outlösta paket debiterar vi en avgift om 295 kr (inkl moms) för att täcka de avgifter som uppkommer i samband med att paketet går i retur till oss.

TRANSPORTSKADADE VAROR
Om en vara skadas under transporten, skall skadan anmälas omgående till speditören (Posten, Schenker, DHL eller liknande). Du kontaktar även oss för reklamation då vi ansvarar för att leveranserna kommer fram till dig välbehållna.

ÄGANDERÄTTFÖRBEHÅLL
Alla varor du beställt är Åre Bageri AB:s egendom tills att full betalning kommit oss tillhanda.

REKLAMATIONSVILLKOR-/GARANTI

REKLAMATIONSVILLKOR OCH ÅNGERRÄTT
För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta oss omgående. Vi skickar dig en ny vara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig. Kan vi inte ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta varan i retur. För retur av defekta varor skickar vi en fraktsedel med betalt porto. Vid reklamation skall kund kontakta Åre Bageri AB och för att förenkla hanteringen av reklamationen uppge ordernummer samt orsak till reklamationen.

ÅNGERRÄTT & RETURER
Privatkonsument har, enligt distansavtalslagen, rätt att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerrätten gäller då varan och förpackning återlämnas i oförändrat skick. Varan får ej vara använd och förpackning får ej vara bruten. För att, som privatkonsument, använda ångerrätten skall man kontakta Åre Bageri AB. Returfrakten bekostas av konsumenten. Återbetalning sker så fort vi fått tillbaka varan och returen är godkänd (återbetalning sker inom 30 dagar).

Returadressen är:
Åre Bageri AB
Årevägen 55
830 13 ÅRE
Sverige

GARANTI
Privatkonsumenter har enligt konsumentköplagen rätt att reklamera en produkt inom 6 månader från inköpsdatum.

FORCE MAJEUR
Händelse utanför Åre Bageri AB:s kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Åre Bageri AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

PRISER-/MOMS

PRISER
Priserna på våra varor anges i svenska kronor. Som standard visas priserna inklusive moms. Du kan dock välja mellan att se priserna och det sammanlagda varuvärdet inklusive eller exklusive moms. Eventuell faktureringsavgift visas alltid inklusive moms. Momsen visas även i kronor innan du bekräftar ordern. Momsen är 25%, 12% samt 6%.

Fraktkostnad tillkommer alla beställningar. När du lägger något i varukorgen kan du se vad den beräknade fraktkostnaden bli i rutan under varukorgen. Fraktkostnaden läggs sedan till i totalkostnaden innan du bekräftar din beställning (kostnaden ligger mellan 69 kr och 189 kr men överstiger aldrig 189 kr (inkl moms).

INGET LÄGSTA ORDERVÄRDE
Vi tillämpar inget lägsta ordervärde. Du kan beställa för ett värde från 1 kr.

COOKIES

COOKIES

Enligt den nya lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats informeras om vad cookies används till och ges möjlighet att vägra sådan användning.

Arebageri.se använder så kallade sessioncookies för att webshoppen skall fungera. Under tiden du besöker webbsidan skickas cookien mellan din dator och servern för att kunna koppla information. Sessioncookies försvinner när du stänger din webbläsare.

Våra cookies innehåller ingen personinformation. Informationen är anonym och kan inte spåras till enskild person.

Sessioncookies används alltså av rent tekniska skäl och om du inte accepterar lagring av sessioncookies kan du stänga av funktionen i din webbläsares säkerhetsinställningar. Funktionaliteten blir då lidande och webshoppen kommer inte att fungera som den ska.

Leverans & Postadress :
Åre Bageri AB
Årevägen 55
830 13 ÅRE

Kontakt:
Kundtjänst telefon: 0647-52320
Orderfax: 0647-52322
E-post: order@arebageri.se

Kontouppgifter:
Bankgiro: 620-9985
Org.nr: 556259-8556
Momsreg.nr: SE556259855601

ÖVRIGT
Åre Bageri AB förbehåller sig rätten till ändring av all information utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning eller om ett försäljningsobjekt utgått, har Åre Bageri AB rätt att häva köpet och återbetala eventuella i förskott inbetalda belopp. För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt distansavtalslagen. Du kan läsa mer om dina rättigheter som konsument hos Konsumentverket

Kunder under 18 år måste ha förmyndares tillstånd för att göra beställningar hos oss.